Flash-udsalg: Sportssolbriller 🔥

+45 78 71 47 82

Bestil også via telefon:
(Man-Fre 8.00-15.30)

Login

Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

Har du spørgsmål om din bestilling på Lentiamo?Her finder du en detaljeret liste over svar på dine spørgsmål. Hvis du ikke finder svaret, hjælper vi dig med glæde. Du kan kontakte os via e-mail - info@lentiamo.dk, telefon (+4578714782) eller Facebook 

Bestil på Lentiamo

Hvordan bestiller jeg?Bestillingsprocessen trin efter trin.
  1. Vælg dit linsemærke, linsevæske eller favorit briller, solbriller.
  2. Vælg parametrene som beskrevet i din recept.
  3. Læg i indkøbskurv og betal for ordren.
Har jeg brug for en konto for at bestille noget?

Når du opretter en ordre for første gang, oprettes en konto til dig. Det vil gøre det lettere for dig at afgive din bestilling næste gang!

En artikel / min styrke er ikke på lager! Hvad nu? Bare rolig. Du kan stadig placere din ordre. Vi vil informere dig om den dato, vi forventer at modtage produkterne fra producenten.Vi sender dem, så snart hele din ordre er på lager, eller vi kan dele ordren uden ekstra forsendelsesomkostninger.
Inkluderer alle priser moms??

Ja, alle priser inkluderer moms.

Har jeg en garanti på mine køb? Alle vores produkter garanteres i overensstemmelse med gældende love. Juridisk garanti betyder, at produktet er eller skal være det, som forbrugeren med rimelighed kan forvente af det. For nogle produkter er der en ekstra kvalitetsgaranti. Dette gælder, hvis produkternes brugstid er angivet på emballagen,i instruktionerne, der ledsager produktet eller reklamen i overensstemmelse med andre lovbestemmelser. I det tilfælde sikrer vi, at produktet er egnet til normal brug eller bevarer sin vanlige egenskaber i perioden.
Hvordan annullerer eller ændrer jeg min ordre?

Du kan annullere eller ændre din bestilling som du ønsker inden vi sender varene af sted. Kontakt os venligst på info@lentiamo.dk eller ring os med din anmodning, så hjælper vi dig. Bemærk, at vi sender alle ordrer inden kl. 13:45 med DHL, kl. 14:00 med GLS, så anmodningen skal sendes inden dette tidspunkt.

Kan jeg kun bestille linser til det ene øje? Ja, du kan kun bestille linser til det ene øje. Du kan vælge 0 for et øje, når du udfylder mænge og udfylder oplysningerne til dit andet øje.På den måde bestiller du kun linser til højre eller venstre øje.
Skal jeg fortælle min optiker, at jeg bestiller mine linser online?

Nej, det behøver du ikke.

Hvilke oplysninger skal jeg udfylde?

De oplysninger, du skal udfylde, står på recepten. Afhængig af den type linser, du har brug for, skal du indtaste de rigtige oplysninger. Du kan finde mere påinformation om recept og information om det på denne side.

Hvordan bruger jeg en rabatkode?

I indkøbskurven kan du vælge „Indløs voucher“ og indtaste den rabatkode, du har. Klik på „Kontroller“, og systemet tilføjer gyldige rabatter.

Har du grupperabatter? Samtidigt kan vi tilbyde dig en rabat med ved en gruppe på mindst 10 personer.

Betaling

Hvilke betalingsmetoder kan jeg vælge mellem?

Hos Lentiamo kan du sikkert betale for din ordre med et kredit- , betalingskort eller via PayPal. Du kan finde alt på Betalingsoplysninger .

Kan jeg vende tilbage til tidligere trin under betalingen, eller skal jeg gemme dem for at gennemføre ordren senere?

I trin 1, 2 og 3 i bestillingsprocessen kan du stadig returnere til det forrige trin. Hvis du klikker på „Bekræft ordre“ i trin 3, placeres din ordre, og du kan ikke returnere .Ordren er nu klar til betaling. Kontakt os, hvis du vil ændre din bestilling.

Hvornår og hvordan får jeg min faktura?

Vi respekterer miljøet og arbejder så bæredygtigt som muligt. For at reducere papiraffald sender vi fakturaer digitalt.

1. PDF 2.Kundeafdeling 3.Ønsker du en trykt faktura? Udskriv PDF eller afkrydsningsfeltet ved bestilling.

Kan jeg modtage en faktura i mit firmanavn?

Ja, du kan indtaste dit firmanavn på fakturaen, mens du indtaster dine personlige oplysninger, når du bestiller.

Kan jeg registrere omkostningerne hos sygesikringsselskabet? Nogle sundhedsforsikringer refunderer helt eller delvist omkostningerne ved kontaktlinser. Du kan sende fakturaen til dit forsikringsselskab for at informere om omkostningerne.
Hvordan garanteres min betaling?

Du bliver omdirigeret til 3D Secure Gateway. Betalingsoplysninger behandles direkte af gateway-applikationen, og dataoverførsel fra din computer sikres med en krypteret algoritme.

Transport og levering

Skal jeg betale for forsendelse?

Hvis din ordre er på mere end 600Dkk, er levering med GLS gratis! Du kan finde mere på information om leveringsmetoder og omkostninger.

Hvor lang tid tager det, før min ordre sendes eller modtages?

Vi sender alle varer inden kl. 13:45 med DHL, kl. 14:00 med GLS, så sørg for, at ordren er afsluttet inden det tidspunkt.Hvis kureren er GLS, er leveringstiden normalt 3-4 arbejdsdage efter afsendelsesdagen.DHL Express 1-2  arbejdsdag. Du kan finde alle information om forsendelsesmetoder.

Hvordan kan jeg spore min pakke

Du kan spore dine pakker i din ordre på din brugerkonto. (Pakke nr.)

Jeg har ikke modtaget min ordre, hvad kan jeg gøre? 1.Kontroller dit pakkenummer / sporingskode i din kunde afdeling 2. Hvis det står, at det blev leveret, så spørg dine naboer eller tjek din postkasse. 3. Hvis pakken ikke er leveret, kan du kontakte kureren for at se, om de kan hjælpe dig med at finde den. 4. Kan du stadig ikke finde din ordre? Kontakt vores kundeservice. Vi hjælper dig.

Returnerer og refunderer

Hvordan kan jeg returnere min ordre?

Du kan returnere de produkter, du har bestilt hos os, inden for 30 dage efter, at du har modtaget din ordrebekræftelse. Hvis produktet ikke er defekt, kan vi kun modtage kontaktlinser, opløsninger, øjedråber og tilbehør i deres originale emballage ubeskadiget. Læs mere om vores procedure på returret.

Hvornår senest skal jeg returnere en vare?

Alle returneringer skal sendes inden for 30 dage efter modtagelse af din ordre. Alternativt kan du ringe til vores kundeserviceteam på +45 78 71 47 82 eller du kan sende os en e-mail på info@lentiamo.dk.

Er returneringer gratis?

Godkend din returnering ved at udfylde returformularen 
Vores kundeservice opretter en returlabel til dig, du betaler 30 kr, hvorefter du modtager en e-mail med alle de nødvendige oplysninger.
Forbered din pakke, og påsæt returlabelen
Send varen tilbage til vores lager

Hvad kan jeg gøre, hvis jeg har en defekt eller beskadiget var

Hvis din pakke indeholder forkerte eller beskadigede varer, og du ønsker at udskifte dem, kan du kontakte os via kontakt form eller sende en e-mail til info@lentiamo.dk så klarer vi resten.

Min recept er ændret, kan jeg skifte mine gamle linser? Min recept er ændret, kan jeg skifte mine gamle linser?

Hvis du har købt kontaktlinser fra Lentiamo.dk sidste år, som ikke længere passer på grund af ændring af din recept, kan du returnere dem til os i bytte med linser, der matcher din nye recept. Find ud af, om du er berettiget here til på 365 dages garanti.

Hvornår og hvordan får jeg pengene tilbage efter en retur?

Hvis din anmodning følger retningslinjerne, refunderer vi beløbet til din bankkonto inden for 5 dage efter modtagelse af din ordre. Som standard refunderer vi ved hjælp af den betalingsmetode, som den blev betalt med. Alternativt kan du vælge at få din Lentiamo-konto krediteret tilsvarende beløb.

Er det muligt at udskifte og returnere varen med det samme?

Afhængig af sagen er det muligt. For nogle returneringer skal vores lager kontrollere produkterne som skal returneres . I dette tilfælde kan det tage lidt længere tid, før vi kan sende dig et nyt produkt.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har en klage over et produkt?

Hvis du har en klage over vores produkter eller service, kan du kontakte os via kontakt form.Du vil modtage et svar fra os, efter vi har modtaget din klage. Forbrugerrådet, Europakomissionen eller en anden platform til rådighed til løsning af online tvister mellem kunden og os uden at skulle ty til domstolene via indblanding af en tredje part, kaldet tvistbilæggelsesorganet, som agerer som en mellemmand mellem de to. Du kan få mere information her: https://ec.europa.eu/consumers/odr.

Kontaktlinser

Kan jeg prøve nye linser?

Ja, du kan skifte til nye linser, hvis du ønsker det. For nogle produkter angiver beskrivelsen, at det er muligt at skifte til andre linser. Bemærk , at kontaktlinser ikke kun findes i forskellige størrelser, men også i forskellige materialer afhængigt af producenten. Vi anbefaler derfor, at du konsulterer med din optiker for valg af din ønskede linser.

Som du allerede ved, skal størrelsen på linserne matche dine øjne korrekt for at forbedre dit syn. Tjek dette sammenligningstabel for basiskurve- og diameterspecifikationer hvor du kan sammenligne forskelle i diameter, basekurve og andre parametre for forskellige linser. Hvis du vil ændre den type linser eller det mærke, du bruger, er din optiker den rigtig konsulent. Men vores kundeserviceteam giver dig gerne oplysninger om kontaktlinser og hvordan du bruger dem.

Hvorfor er dine linser billigere end optikeren?

Vi har tæt kontakt med producenter og køber kontaktlinser i store mængder. Derfor kan vi tilbyde vores linser til lavere priser end optikere.

Kan jeg sove med linserne i?

Det afhænger af den type kontaktlinser, du bruger, og hvad din optiker har fortalt dig, men det anbefales generelt ikke at sove med kontaktlinser. Vil du vide hvorfor? Du kan finde alle oplysningerne på -artikel om at sove med kontaktlinser.

Hvilken væske kan jeg bruge til at rense mine linser?

Den eneste væske, du skal bruge til at rengøre og desinficere dine kontaktlinser, er linsevæsken. Rengør eller skyl aldrig dine kontaktlinser med postevand, kogt vand eller anden væske. Bemærk, at hver linsevæske har nogle forskellige egenskaber og funktioner. Det vigtigste spørgsmål er: Hvad fungerer bedst for dine øjne? Spørg altid din optiker om råd, kig på vores top 10 liste-linsevæsker og se hvad vi har.

Recept

Har jeg brug for en recept?

Hvis du ønsker at købe kontaktlinser hos Lentiamo, skal du have en recept på linser. Da kontaktlinser er medicinske produkter, så hvis du køber de forkerte linser, kan det skade dine øjne alvorligt, bør du kun købe linser efter konsultation med din læge eller optiker. Du kan få en recept på kontaktlinser hos en optiker.

Hvordan kan jeg læse min recept?

De oplysninger, du skal udfylde for at købe linser, er i din opskrift. Recept er lavet specielt til dine øjne. Derfor skal du følge de parametre, der er angivet i din opskrift. Du kan finde mere information om recept og detaljer på denne side.

Hvor ofte skal jeg teste mine øjne? Vi anbefaler, at du foretager en øjetest hver 6. til 12. måned for at sikre dig, at parametrene stadig er gyldige. På den måde kan du være helt sikker på, at de kontaktlinser, du køber, passer perfekt. Justeringer er meget vigtige i betragtning af at synet kan ændre sig flere gange i løbet af en levetid, så sørg for at kontrollere dine øjne regelmæssigt.
Er min recept på kontaktlinser den samme som min recept til mine briller?

Nej, din recept på linser er ikke den samme. Hvis du bærer briller, men vil prøve kontaktlinser, skal du gå til din optiker for at få en recept på linser.På en kontaktlinser recept finder du specifikationer, der er indstillet separat for hvert øje, da de kan have forskellige behov. Efter du har fået din recept på linser, kan du begynde at bestille dine linser her.

Mit Lentiamo-konto

Hvordan kan jeg oprette en (gratis) konto?

En konto oprettes til dig, når du afgiver en ordre for første gang. Vi gør det for dig, og det er gratis. På den måde kan du benytte alle de fordele, vi tilbyder!

Hvordan fungerer bonusprogrammet?

Alle vil have tilbehør til at gøre det at bruge kontaktlinser lettere og mere praktisk. For at takke dig for din loyalitet tilbyder vi bonuspoint til forbrugerne for hvert køb, som kan indløses på disse nyttige bonusprodukter.

Du kan indløse dine point ved din første ordre. Du behøver ikke vente til den næste. Og hvis du ikke bruger alle dine bonuspoint på én gang, er det godt! Bonuspoint gemmes på din konto, og du kan indløse dem næste gang. Bonuspointene er gyldige i et år. Bonusordningen er kun til forbrugere.

Hvordan kan jeg tjene bonuspoint?

1. For hver 10 kr. du bruger hos os, vil du modtage 2 bonuspoint. Hvert produkt er mærket med, hvor mange bonuspoint du vil modtage efter at have købt det. Dette gælder ikke solbriller. 2.Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få 50 bonuspoint. 3. Du kan også få 50 bonuspoint ved at dele et billede der viser vores produkter eller tagge os i en post på Facebook eller Instagram ved at bruge @lentiamo og med hashtagget #lentiamo. Ved at tagge Lentiamo på en af dine profiler på de sociale medier, giver du Lentiamo retten til at genanvende eller re-poste billedet. 4. Gør dit log-in enkelt ved at tilslutte din Facebook- konto, og vi giver dig 75 bonuspoint. Har du tagget os i en post? Så giv os venligst besked, så vi ser den.

Jeg har glemt mit kodeord

Vi gemmer din adgangskode i en krypteret form af sikkerhedsmæssige årsager. Derfor et det ikke muligt at sende den igen. Vi sender en ny adgangskode til din e-mail-adresse, som du kan ændre, når du logger ind på din Lentiamo-konto. Du kan anmod om en ny adgangskode her.

Kan jeg ændre mine egne data?

Du kan  ændre din e-mail-adresse og telefonnummer her i din klientsektion.Vær forsigtig, når du ændrer din e-mail-adresse. Dette er dit login til klientsektionen. I din klientsektion kan du også ændre din adgangskode, hvis du vil gøre det, og du kan ændre din leveringsadresse, mens du afgiver en ordre.

Hvordan kan jeg slette min konto?

Naturligvis ville vi være ked af, hvis du ville slette din Lentiamo-konto.Hvis du vil gøre det, kan du ringe til os eller sende en e-mail til info@lentiamo.dk. Vi vil gerne høre grunden til, hvis du vil dele den med os. Det interessere os altid at forbedre vores service.

Er mine kreditkort oplysninger gemt sikkert?

Dine kreditkort oplysninger gemmes i krypteret form. Vi overholder fuldstændigt GDPR og opbevarer ikke følsomme oplysninger. Derfor er det sikkert at gemme dine kreditkortoplysninger, når du bestiller. Dette gør bestillingen meget lettere og hurtigere næste gang!

Hvordan gentager jeg en ordre? Det har aldrig været lettere at gentage en ordre!Du finder knappen „Gentag ordre“ på vores hjemmeside, men også på din kundesektion. Find ordren med de produkter, du vil gentage, og klik på !
Hvordan indstiller jeg en påmindelse om at foretage en gentagelsesordre?

Vi har en dejlig funktion, der vil aflaste dig lidt fra dine bekymringer. I din brugerkonto eller på linsepåmindelse, du kan indstille en dato. Vores kontaktlinser påmindelse minder dig om at købe kontaktlinser via e-mail.

Kan jeg abonnere eller afmelde nyhedsbrevet?

Selvfølgelig kan du!Det kan du abonner på vores nyhedsbrev her. Vi opdaterer jævnligt om vores specialtilbud, rabatter og nye produkter. Hvis du vil afmelde dig, kan du finde et link i hvert nyhedsbrev. Fortæl os det, før du annullerer, hvad er fint eller hvad vi kan forbedre. Vi vil overveje og håndtere alle kommentarer, da vi vil fortsætte med at forbedre vores service.