Login

Seks tips til at beskytte dine øjne mod presbyopi

I vores forrige blog talte vi omhvad presbyopi eller belastning af øjnene er .Som nævnt, så er det en lidelse ikke kan undgå, da den er aldersrelateret, men vi kan følge nogle retningslinier som kan forhindre eller forsinke dens fremkomst.

Her får du seks tips:

1. Brug tilstrækkeligt med lys

Når vi bruger elektroniske enheder er det praktisk at have et oplyst areal i rummet eftersom mørket vil bevirke, at lyset fra enheden vil være meget intens og dermed kan give ubehag og smerte i øjnene.

2. Øjenyoga

Det er også bekvemt at hvile dine øjne hver time. Du kan lave mange forskellige øvelser, kaldet øjenyoga såsom at bevæge dine øjne fra den ene side til den anden, op og ned, digonalt, at se på afstand, og lukke dine øjne så de kan hvile sig.

3. Få foretaget en synstest regelmæssigt

Vi anbefaler, at du besøger din øjenspecialist mindst en gang om året for at tjekke at alt er ok, og hvis ikke, kan han eller hun behandle det inden de første gener opstår.

4. Læseafstand

Den anbefalede læseafstand er ca. 40 cm., og med elektroniske enheder er det fra 70 til 100 cm.

5. Øjendråber

Hvis du mærker belastning af øjnene, eller hvis øjnene har tendens til tørhed kan du bruge øjendråber eller kunstige tårer for at holde dem fugtige.

6. Vitaminer og mineraler

For at holde synet sundt og stærkt, anbefales det også at man tager A-og D-vitamin, da de hjælper med at forbedre dit syn, og de mindsker også inflammation af nethinden. Der er dog også andre mineraler såsom selen, magnesium, kalk eller zink, som kan hjælpe med at forsinke problemer forbundet med synet. Du kan se mere her.

Fik du ikke læst vores første blog om presbyopi kan den læses her.

Har du nogle tips som vi ikke har nævnt? Del dem med os.

Gå ikke glip af vigtige nyheder.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev.

Kommentarer

    Ingen spørgsmål

    * Skal udfyldes

    Bedst sælgende produkter